Cum iti invingi frica de inaltime cu ape curate!

Dezvoltarea emoțională are propriile sale caracteristici pe tot parcursul vieții, dezvoltând diverse modele de răspuns și exprimare. Emotiile, fiind la fel de fluide precum apele, au fost numite metaforic drept „ape interioare”. Ele sunt intr-o continua transformare.  Invatam sa le exprimam si sa le gestionam mai bine, astfel incat sa le pastram cat mai curate.

Ne dorim resurse naturale curate de ape in rauri si  lacuri.  La fel ne dorim si ape interioare cat mai curate. In randurile de mai jos, „Ape curate asumate”, proiect sustinut de Aqua Carpatica, ne invita sa cunoastem mai multe despre emotiile noastre si despre cum sa le pastram curate.

Astazi aflam despre frica de inaltime.

Dacă inima pare că ți-o ia razna, începi să transpiri și pare că-ți amorțesc membrele atunci când te afli la balcon și privești în jos, când mergi pe un pod sau îl traversezi cu mașina, ori călătorești cu avionul, te regăsești printre cei 5% din populația lumii care are frică de înălțime.

Răul de înălțime este una dintre fobiile foarte des întâlnite.

Frica de înălțime sau acrofobia se poate manifesta diferit de la persoană la persoană și mulți se întreabă dacă există remedii pentru această teamă și cum scapi de răul de înălțime. Sunt oameni care experimentează senzații atât de puternice încât ajung chiar să leșine.

Cel mai important este ca persoana care se confruntă cu frica de înălțime să se convingă că nimic rău nu ti se poate întâmpla.

Pentru a evita senzația de greață, transpirația excesivă, tremuratul, învață să respiri pentru a le controla. Trage puternic aer în piept și controlează-ți expirația. Respiră adânc și puternic, pentru a-ți controla bătăile inimii și crește fluxul de oxigen. Astfel, oxigenul va ajunge la mușchi și va lucra să-i detensioneze.

Există persoane care spun că și-au controlat răul de înălțime cu muzică de relaxare, meditație, aromoterapie sau masaj.

Unii specialiști sunt adepții terapiei de șoc, ceea ce presupune ca persoanele care suferă de acrofobie să fie puse în fața unei situații pe care o consideră foarte periculoasă. Dacă au teamă să zboare cu avionul, sunt urcate în avion, dacă au frică să urce pe munte, atunci sunt duse pe munte.

Si cum poti sa testezi mai bine sau sa afli daca ai frica de inaltime, decat mergand la … inaltime. Pe creasta muntilor. Acum, iarna, ca avem zapada, tinerii pasionati de schi au ajuns  zilele trecute la Voineasa.

Au fost hidratati pe perioada 5-7 februarie 2021 de Aqua Crapatica, pentru a se imprieteni cu emotiile de la inaltime si a ne binedispune si pe noi cu „vibe-ul” lor pozitiv si optimist.

Ne-au aratat ca putem sa ne invingem fricile si putem sa ne exprima emoțiile în mod liber și deschis.

Poate părea descurajant să începi să-ți simți emoțiile, mai ales dacă ai fost învățat să faci contrariul. Cu toate acestea, emoțiile necesită să fie simțite, acceptate și exprimate astfel încât să le poți elibera și să mergi mai departe; chiar și cele mai dificile emoții nu durează pentru totdeauna.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Creează-ți site-ul web cu WordPress.com
Începe
<span>%d</span> blogeri au apreciat: